She was the glamorous type, There were times that you'd never have guessed it

Vad gör du idag i ditt arbetssökande? Är du nöjd med de aktiviteter du gör?
Det är två exempel av alla frågor i det hav av papper vi blivit tilldelade den här veckan.
Sen ska vi svara på sådana här saker:
Så här många ansökningar på annons skickar jag iväg:
Så här många ansökningar på annons skulle jag kunna skicka:
osv.
Det är ju rent ut sagt skrattretande, dom lägger upp skiten som om man på allvar sitter och letar jobb åtta timmar om dagen. Dom har till och med satt "Hur ser din arbetsdag ut?" som rubrik.
För det första så är det i princip samma, lika frågor på varenda pappersjävel, sida upp sida ned. Sen så tror jag faktiskt att vi får dom här papperna som idiotförklarar en bara för att man ska få sig en knäpp på näsan. Liksom, jaa I get it, jag vet redan att jag skulle kunna söka femhundratio jobb om dagen istället för ett halvt i månaden. Men alltså, det är inte mitt fel att det bara finns en massa snuskjobb, nä nu ska vi inte vara sådan men det här Work for you är nog bland det dummaste ever. Men jag måste bara säga, GUD VAD KUL DET ÄR ATT SE OCH LÄSA FOLK SOM ÄR MED PÅ DEN HÄR KURSEN. Det är liksom heeeeelt utanför deras trygghetszon, och gammalt folk beter sig som dagisbarnen jag jobbar med. Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta,  men då ser jag åt fredrikas håll och hon skrattar redan åt eländet så jag gör bara detsamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0